mandag 15. august 2011

To stykk ømme gjesdalbu romper!

Som jeg skrev i går, var dette dagen for å teste ut ride skillsene våre. Som overskriften sier, så kjenner man det ganske godt etter å ha sittet fire timer på en hest i svært ulendt terreng, og det særlig når man ikke har ridd på ca 10 år.
Jeg var nok litt nervøs før vi satte oss opp på hestene, særlig fordi de var så svære. min var tilogmed høyere enn Magne sin (selv om Magne mente hans hest var bedre enn min.) Min het Lilly, og var så høy at jeg måtte bruke stige for å komme oppå. På denne halvdagsrideturen var det bare jeg og Magne, samt en to amerikanere, foruten "rangleren" vår, en eldre cowboy som var kjempekoselig.
Selv om jeg liker å tro at jeg kan ri, ihvertfall litt, var det ikke så mye jeg trengte bruke disse kunnskapene idag. Disse hestene er nemlig så rutinerte, og så vant til å gjøre det samme, at jeg nesten ikke trengte dra i tøylene for å stoppe Lilly, hun stoppet da alle andre gjorde det. Det eneste jeg måtte anstrenge meg litt for, var å hindre at hun skulle spise gress og planter. Dette var visst typisk Lilly, så jeg hadde det litt travelt en stund.
Det var en fantastisk opplevelse å ri i den storslagne naturen i Grand Teton Nasjonalpark, og heldigvis møtte vi ikke en bjørn. Dette er noe jeg aldri kommer til å glemme, og som jeg gjerne både gjør om igjen selv, og anbefaler til andre. Selv om både jeg og Magne og rompene våre var enige om at det nok hadde vært nok med tre timer. Den siste timen ble litt vel lang og vond.
Da vi kom tilbake sjekket vi ut, satte oss i bilen og kjørte videre på vårt store eventyr. I bilen fikk vi god tid å diskutere hvilken hest som var best, og selv om jeg nødig vil innrømme det, kunne jeg godt tent meg Magne sin. Barnie var mye snillere enn Lilly, ihvertfall å kose med, og så skulle han ikke spise hele tiden. Dessuten var han veldig søt. Men, han var fortsatt mindre enn min hest:)
Vi har kjørt innom tre forskjellige stater idag, og nå befinner vi oss i Utah, i en liten by rett utfor Salt Lake City. Nettet her er så raskt at jeg skulle ønske jeg hadde enda flere bilder å laste opp nå mens jeg har sjansen, men jeg får vente til jeg har mer å vise.
Vi var nettopp innom Wall Mart, og da Magne skulle betale øl i kassen måtte han vise leg. Førerkortet var ikke gyldig legimitasjon på Wall Martm for her godtar de kun amerikanske bevis. Litt snøtne reiste vi til hotellet, og her skal vi nå slappe av å se på tv litt før vi legger oss. God natt:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar