søndag 7. august 2011

Endelig! USA!




I skrivende stund sitter jeg på hotellrommet vår utenfor Minneapolis. Jeg kan høre sengen rope på meg, for nå er klokken halv fire om natten norsk tid, så vi har hatt en laaang dag idag.
Flyturen fra Stavanger til Island gikk veldig fint, og vi fikk sett mye is og lavastein fra flyet da vi fløy over Sagaøya. Vi var med godt mot helt til vi kom i land på Island. Her måtte vi først stå i laaang pass kontroll kø, så det er godt jeg har en stor dose tålmodighet. Magne uttalte hvor godt det var å være norsk, for da gikk pass kontrollene så fort, og ikke før var det sagt,så stod han med en lapp i hånden som fortalte at han måtte inn til ekstra sikkerhetskontroll. Dette fikk da ikke jeg være med på, jeg fikk beskjed om å vente med gaten, og så ville Magne bli fulgt bort rett før flyet skulle gå. I tillegg til min medfødte tålmodighet er jeg også arvelig belastet med å takle stress på en rolig og avslappet måte uten å få panikk, så dette var ikke noe problem... Da Magne endelig kom bort til gaten rett før den skulle stenge, ble jeg mildt sagt lettet, siden jeg var litt urolig for å havne alene på flyet til USA. Så, ikke særlig stresset altså.
Flyturen fra Island til Usa gikk også rmelig greit, og varte litt i overkant av seks timer. Vel fremme gledet vi oss veldig til å komme til hotellet, derfor var skuffelsen stor d vi endte opp med en taxi sjåfør som hverken kunne bruke gps, lese kart eller snakke engelsk. Han var derimot en kløpper på å bruke blinklys, selv på tomme parkeringsplasser han brukte for å snu..
Alt er stort i Usa, og på rommet har vi fått hver vår dobbelseng.
Utsikten er ikke så my å skryte av, men den skal vi ikke se så mye på uansett idag. Mat i magen, og endelig tid for sengen:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar