søndag 21. august 2011

Irer, tøyter og turister

På grunn av teknisk svikt, blir bildene litt hulter til bulter idag også...
Som overskriften sier, så har det vært nok en heftig dag i Las Vegas. Ihvertfall litt. De første fire timene etter at vi stod opp bestod av å ligge i solsengen, for så å bevege oss de tre metrene det var å gå til bassenget, og så tilbake til solsengen igjen. Endelig har jeg fått litt farge på lårene også.
Vi fant ut at det var veldig godt å ligge å flyte oppå en badeball, så gleden var stor da vaktmesteren kom med flere baller:) Vi har testet ut lukkertid på kameraet, derfor ble det litt mange bilder med meg og badeballene.
På dette hotellet foregår det sikkert litt av hvert, og vi føler mange av naboene er ganske getto.. Er rimelig sikre på at det ikke er mat oppskrifter de deler og selger rommene i mellom...
Etter å ha dratt oss i bassenget gikk vi opp på rommet for litt internett tid. Har nå bestilt hotell for i morgen og fly tilbake til Minneapolis. Skal sove en natt i Minneapolis før vi tar buss til Rochester og tilbake til Kjetil med familie. Skal også gå på verdens mest besøkte kjøpesenter, Mall of America:) Weee:)Magne har allerede sommerfugler i magen:)
Etter nødvendig internett tid tok vi taxi til begynnelsen av The Strip, og eventyret startet. Siden vi følte oss ganske komfortable i "New York", begynte vi ferden her idag også. Her spiste vi på en "ute restaurant", før vi fortsatte videre.
Vi var innom flere sinnsyke hoteller, men det som gjorde mest inntrykk var nok Caesers Palace. For en kolossal svær bygning!!!! Er jo nesten større en Roma til sammen. Kunne brukt en hel kveld bare på dette ene hotellet. Magne fikk stilt sitt gamble behov, og spilte bort en hel dollar (6 kr) Hvordan vi skal få råd til mat nå er en gåte....
Dere lurer kanskje på hvorfor jeg nevner tøyter i overskriften? Vel, i Las Vegas er det like vanlig å reklamere for prostitusjon som det er for ti kroners marked hjemme i Norge. Stort sett er det indianere som har oppgaven med å dele ut løpesedler for forskjellige damer, og disse bryr seg ikke om jeg og Magne holder hender, like forbannet skal de prakke på han bilder og telefon nr av disse gledespikene. Litt av en jobb gitt..Og det verste av alt er at til og med gamle damer står å deler ut bilder av prostituerte...
Etter Caesers Palace fortsatte vi innom flere hotell, deriblant The Venetian. Dette hotellet rommer akkurat som byen Venezia, en kanal med gondolbåter. Inne på hotellet!!! Tipper Elin hadde likt seg her, for her er det rekke på rad med designbutikker:) Vi var litt slitne idag, og orket ikke gå ned hele Stripa, for den er ganske lang, og begge to lengtet tilbake til den irske puben i New York. Vi fikk med oss et spektakulært fonteneshow utenfor et av hotellene. Magisk:)
Kvelden ble avsluttet på Nine Fine Irishmen, og da vi hadde satt oss ved samme bord som dagen før, ser vokalisten plutselig på oss og spør om ikke vi satt der kvelden før. Koselig at han husket oss igjen, for vi likte ihvertfall veldig godt musikken deres.
Ble ikke så mange bilder nå, for pc en er litt mongo. Snakkes i morgen.