tirsdag 9. august 2011

Første dag on the road - Del 2



Vi hadde jo sett bilde avgården da vi var på besøk hjemme hos foreldrene til Kjetil, så vi kjente oss
litt igjen. Likevel hadde jeg ikke trodd at huset var sååå svært. Vi ble møttav Kristoffer, Nicholas og Lori, og bar bagasjen inn på rommet vi skulle ha. De tre andre var kjempekoselige, men vi nordmenn trenger litt tid på å løsne opp,i alle fall jeg som er litt sjenert.
Kjetil kom hjem etter et kvarter, og han tok oss med på rundtur i huset.Virkelig imponerende at han har gjort alt dette selv. Selv om huset ikke erhelt ferdig, var det likevel stilig, med mange rom og maaange bad.


Etter rundturen inne ble vi tatt med ut for å se på gården. Det første som slo oss var at det var maange forskjellige bygninger, og maaange forskjellige kjøretøy. Altså himmelen for motorfrelste guttunger og mannfolk:)
Her på gården har de både høner, hunder, griser, kuer og kalver, et par sauer og en dam der det pleie være ender. Her fikk vi høre at det ofte var noen ekle skillpadder, populært jaktmål blant gutta på gården. Tror disse skillpaddene var grunnen til at det ikke var flere ender igjen i dammen...
Denne dammen pleier guttene og Lori å bade i, selv om jeg ikke forstår hvordan de klarer det, siden jeg er så kresen når det gjelder graps det var på bunnen.:)
Kjetil og Lori tok oss med inn til Rochester, nærmeste by, og her var det tid for litt shopping. Siden jeg desperat trengte nye klær, havnet det litt i posen. Men gleden var aller størst da jeg kom inn i dn største hobbybutikken jeg noengang har sett. Et kjempeutvalg,pluss det faktum at det er under halv pris av hva det ville kostet i Norge, gjorde at også her var det flere lenge etterlengtede ting som havnet oppi handlekurven.
Etter å ha kommet til gården og skiftet litt klær, gjorde vi oss klar til noe vi hadde gledet oss mye til, nemlig besøke noen store Dairy Farms, melkegårder.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar