lørdag 13. august 2011

Store landskapsforandringer

Vi våknet opp uthvilte i Gilette, og kjørte herfra rundt klokken ni, etter en frokost servert på papptallerker og med plastikk bestikk. Kvelden i forveien hadde jeg vært på nett og funnet adressen på en hobbybutikk langs ruten vår, så denne ble tastet inn på GPS'en, sammen med Togwotee, stedet der vi skal sove.
Før vi kom til hobbybutikken kjørte vi over enorme sletter, og langs veien så vi mange rare hjortedyr, både levende og overkjørte. På vei mot vest forandret landskapet seg fra ørken til frodig skog, og bare det å se disse skiftene er fasinerende.
Casper er en liten by med rundt 20.000 innbyggere, og den åpenbarte seg plutselig midt i ørkenen. Her fant vi Hobby Lobby, en stor hobbybutikk jeg gjerne kunne brukt enda lenger tid på. Desverre (eller flaks?) hadde de ikke Spellbinder Dies her, så vi må nok innom flere butikker på veien. Da jeg kom til kassen fikk jeg meg en gledelig ovverraskelse, nemlig det at alt var nedsatt med opptil 50%. Så jeg betalte ca 350,- for alt på bildet her. Jeg er i hobby himmelen:)
Videre kjørte vi i mange timer på veien mot Yellowstone, og det ble mer og mer skog. Midt i skogen kom vi også over en bil som det stod Oftedal Constructions på. Tydelig at folk fra Norge også har bosatt seg her i Wyoming. Desverre traff vi ikke Hr. Oftedal himself.
Endelig kom vi frem til Togwotee, og sjekket inn i hytta vår. Dette var en overraskende pen hytte, og også her var det to svære dobbeltsenger på siden av hverandre. Vi spiste kveldsmat på resturanten her, og etterpå satt vi litt i baren. Slitne og fornøyde la vi oss til å sove:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar