søndag 14. august 2011

Enda en nasjonalpark og enda flere bilskilt

Idag kjørte vi gjenno Grand Teton og mot den lille byen Jackson. Grand Teton er etter min mening vakrere enn Yellowstone, men Magne var ikke enig. Dette handler i stor grad om at det ikke var noen dyr å se her. Vi var innom en Souvenirbutikk midt i parken, både fordi jeg trengte en skriveblokk, men også fordi jeg øynet en sjanse til å få bilder av enda flere bilskilt. Nå har jeg tilsammen 34 av 51. Jeg regner ikke med å få Hawaii, men jeg har faktisk fått bilde av Alaska.
Vi kom til Jackson, en skikkelig Cowboy by. Her var det bare trehusbebyggelse, og det i skikkelig Westernstil. Vi gikk først inn på Million Dollar Cowboy bar - en skikkelig turistfelle hvor vi spiste haburger og elkburger (Igjen...) Her inne var inventaret skikkelig gjennomført cowboy, og lettpåvirkelige som vi er gikk vi og kjøpte hver vår hatt. Magne har etterhvert tatt den helt ut med hatt, boots og cowboybelte. Hvis han nå innsisterer på å ta med seg en revolver hjem, må jeg derimot sette foten ned!
Bue laget av elk gevir. 7500 elk overvintrer nær Jackson hvert år.
Jeg kjøpte noen dongeribukser til å bruke i morgen, en cowboyhatt og scrappeting:) Etter dette sa vi oss fornøyd og vendte nesen hjemover. Vel hjemme i hytta fikk vi endelig slappe helt av, og lå å solte oss på terrassen, mens vi drakk øl og hørte på musikk. Vi fikk også vasket klær idag, og det var litt herlig.
I morgen skal vi jo reise videre, men før det skal vi ut på en halv dags ridetur!!! Jeg skal ri! På en hest! Så vi måtte jo ta en tur opp og sjekke ut hestene. Jeg ble jo forelsket, og til og med Magne smeltet litt. Vi gleder oss til i morgen, men regner me då være litt såre og ømme etter en lang ridetur. Hvor ferden går videre i morgen er i skrivende stund ikke avgjort, så vi får se hvor veien fører oss:)
Vi grillet idag, en skikkelig amerikansk biff. (Nevnte jeg at Magne er bitt av USA basillen?) Og nå planlegger han pick up kjøp hjemme i Norge..
Min travle tilværelse som blogger...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar