søndag 7. juli 2013

Destinasjon - Barcelona!


Så var endelig dagen kommet, vi reiste av gårde på cruise i Middelhavet. Jeg våknet ti over tre om natten, og fikk kledd meg før jeg vekket Emil og Magne. Så bar det av gårde til Ålgård hvor taxien var bestilt til halv fem.
Fremme på Sola ventet det oss laaaange køer, først for å sjekke inn bagasjen, så i en ny kø for å sjekke inn den bagasjen som var for tung( hvilket selvfølgelig gjaldt både min og Magne sin…), deretter videre i sikkerhetskontrollen. Som jo varte evig…. Men kom da tilslutt igjennom uten for mye om og men, og var klar for å boarde flyet. Jeg og Magne hadde ikke fått seter ved siden av hverandre, noe som jo virket fint for meg siden Magne ble den som måtte ta seg av Emil  jeg fikk byttet plass med han som satt ved siden av Magne slik at jeg fikk sitte med guttene mine:)


En litt sliten Magne, og en ikke sliten i det hele tatt Emil..


Flyturen gikk mye bedre enn jeg hadde forestilt meg, for selv om Emil jo var litt rastløs, så var han blid og grei hele turen. Det eneste var at han gråt litt da flyet skulle lande, sikkert pågrunn av vondt i ørene, men det gikk heldigvis fort over.
Vel på bakken igjen ble det enda mer venting, faktisk 1,5 time!!! før vi fikk satt oss på skyttelbussen som skulle frakte oss fra flyplassen til cruiseskipet….

                                           
Sovnet i bæreselen..

Vi fikk så vidt sett snurten av Barcelona da vi kjørte forbi, men det lille vi fikk sett fristet til å utforske mer, og jeg satser på at vi får en del timer her den dagen vi skal hjem.
Cruiseskipet, Norwegian Epic var jo bare et syn, så utrolig svært!! Men igjen, masse køer, sikkerhetskontroller og mas, og vi ble stående å stampe som en gjeng sauer….


Rommet var for all del greit nok, men litt i det minste laget, særlig med tanke på at vi har med Emil, som jo trenger en del tumleplass. Og tatt i betraktning at vi betaler ekstra for å ha han med, hadde jeg trodd det var stellebord og babyseng på rommet. Men vi fikk da skiftet bleie på senga, en pinnholdt en kjempende Emil mens den andre skiftet bleieJ Altså som normalt. ..


Mmm, iskald øl i solen..

Tid for å sjekke ut bassenget… Helt på øverste dekk er det bassengområde, bar, restaurant og danseplass.
Maten var grei nok, og været nydelig, men det som ødela litt for min del, var den enormt høy musikken de spilte. Helt umulig å snakke sammen uten å rope, og etter min mening (nå høres jeg vel ut som en gretten pensjonist…), så skulle det ikke vært nødvendig med så høy musikk.

Noe som sikkert var nødvendig, men ganske slitsomt, var brannøvelsen de fyrte i gang plutselig. Alle måtte ned i 6 etasje, og med 4500 passasjerer om bord, og bare noen få heiser,  ble dette en tidkrevende oppgave. Jeg å Emil befant oss plutselig alene blant fremmede, påtrengende og uhøflige mennesker som attpåtil pekte og lo av sittestilen til Emil. ( Ok, jeg skjønner kanskje at de lo, men likevel.) 


Var godt å komme på lugaren å finne igjen Magne, før vi på nytt bega oss opp til bassengene. Emil likte seg kjempegodt, krøp, sprutet og lo i vannet, og kunne sikkert holdt på enda lenger.



Vi fant solsenger, og fikk med oss utseilingen fra Barcelona med hver vår drink i hånden. Dessverre var det bare containere og industriområder å se mens vi seilte ut, men jeg regner med at utsikten vil ta seg opp de neste dagene.

                               
Vi var hele gjengen og spiste kveldsmat, og også der spilte de utrolig høy musikk, skikkelig irriterende!! ( Jeg høres visst litt negativ ut, men det har vært en lang og slitsom dag..)
Nå sitter jeg og Magne på balkongen og slapper av, mens Emil ligger i reisesengen vi omsider fikk på plass. Så nå er det bokstavelig talt slutt på all gulvplass i lugaren. Begynner forresten å bli så mørkt at jeg ikke ser tastaturet, så jeg får vel avslutte.

Snakkes;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar