mandag 15. juli 2013

Cruise dag 8 - Barcelona

Siste dag av alle ferier skulle man etter min mening ha hoppet over, for de er stort sett bare en eneste lang venting..
Vi stod opp kl 7, og var pakket og ute av rommet litt over 8. Vi fikk sendt bagasjen til flyplassen, og slapp derfor å tenke på den resten av dagen. 
Heldigvis, siden vi skulle tilbringe så mange timer i Barcelona.
Skyttelbussen satte oss av i sentrum, og siden jeg var fast bestemt på å få se Sagrada Familia når jeg først var i byen, fikk jeg tak i et kart og gjorde meg klar til sightseeing. 
De andre hadde også lyst å være med å se kirken, og det ble til at jeg skulle lede vei. ( Hvorfor de andre gikk med på å la meg holde kartet er fortsatt en gåte, for vi endte selvfølgelig opp med feil kirke....)

                          
                           
                                                   Hele gjengen som følger etter meg. Lurt...

                                                

                                                     Jeg fant jo en kirke, men det var feil kirke..


De andre fikk nok av byvandring, og gikk nedover mot stranden, mens jeg, Magne og Emil fortsatte videre mot kirken. Bare en liten tur tenkte vi. Eh, nei!

                                            

Vi gikk og vi gikk og vi gikk. Et fantastisk syn! Men køen som gikk rundt hele kirken skremte oss fra å stille oss i den. Tipper den varte i over to timer... Vi gikk en runde rundt kirken og beundret den, så fant vi en taxi og kjørte ned til sentrum.

                                                 

Siden det ikke fristet å være på stranden i varmen, fant vi ut at vi skulle gå på akvariet heller. Det var helt greit, men både Ålesund og Bergen akvarium er bedre etter min mening.

                              

                             

Etter det tok vi taxi til flyplassen, og etter flere timers venting der kunne vi endelig gå på flyet og reise hjemover. 
Emil sov hele flyturen, våknet bare helt i slutten, sikkert på grunn av vondt i ørene. Er så glad det gikk så godt som det gjorde!
Det har vært en utrolig kjekk tur, men det var helt fantastisk å komme hjem til normal temperatur og egne senger.
Borte bra men hjemme absolutt best!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar