tirsdag 9. juli 2013

Cruise dag to og tre

Dag to på cruiset skulle vi bare være på båten, og kjøre/seile/båte fra Barcelona, Spania, til Napoli, Italia.
Jeg hadde på forhånd grudd meg litt til denne dagen, da jeg fort blir rastløs. For å si det mildt…. Men det gikk helt greit. Heldigvis hadde svigermor vært oppe tidlig og sikret seg solsenger til i hvert fall 8 stk, så det første vi gjorde etter frokosten var å gå opp dit. Men frekkheten  lenge leve, for var vi ikke før kommet opp, så kom det en lettere overvektig familie å slo seg ned på to av sengene våre. Tok Kristine og David sine håndkle tok de også. Hjalp ikke om vi sendte de aldri så mange sure blikk…


Gutta boys:)


Hmm, lure på ka eg ska smaga på nå...


Men Emil storkoste seg, både oppe med solsengene og nede i bassenget, og jeg tror middelhavsluften gjør han til et enda større englebarn enn han allerede er, for han var eksemplarisk hele dagen!! Eneste gangen han gråt var når han måtte få på tørre klær. KJEDELIG!!!
Jeg, Magne og Emil tok en sightseeing tur på skipet, men jeg ble nok litt skuffet, og fikk danskebåt følelsen. Kjente at jeg gledet meg til å komme på landjorda.


Staselig lysekrone



1 stk englebarn!

Da kvelden kom satt vi først på balkongen til Kristine og David, og det sier seg selv at med 9 stk pluss vogn blir det ganske trangt på 5 m2…
Vi gikk ut å spiste en hel gjeng, og det er lenge siden jeg har ledd så mye. Utrykk som; «I’ll think we will jump over the dessert» gjorde sitt…J

Dag tre våknet jeg i seks tiden pga Emil, og fikk dermed sett innseilingen til Napoli. Så sovnet jeg igjen… 
Hadde frokost på taket sammen med Torill og Steinar, Kristine og David og Ingve. Etterpå gikk vi i land i Napoli, klar for å utforske byen. Var heldige og traff på en koselig taxi sjåfør som tok oss med på sightseeing hele dagen.




 Gammel vannmølle fra 1300 - tallet


Påfyll...


Først dro vi til en liten by ca en time fra Napoli, og som jeg ikke husker navnet på i farten. Her fikk vi shoppet og spist.

Matpause!

Så fro vi videre til; for meg, turens høydepunkt, Pompeii!!! Vi ble anbefalt  å ikke ha med barnevogn inn, men det angret jeg på, for Emil er ganske tung å bære på. Det var helt utrolig å få se den gamle byen, men dessverre begynte det å pøsregne og tordne, så vi fikk ikke sett så mye som jeg hadde håpet på. Men Emil bare smilte og lo tross været!!




Godt hos faster!



Trygt hjå fabro og!


Gatekjøkken elle toalett??

Taxisjåføren tok oss tilbake til Napoli hvor vi gikk på båten, og så var det tid for dusjing og styling. Ikveld var nemlig kvelden vi ungdommer skulle ut! Torill og Steinar stilte som barnevakter for Emil, så da var alt ordnet og klart for fest!!
Maten var dessverre skuffende, og det endte med at jeg gikk hjem tidlig for å ta over barnepasset. Jeg å Magne ble enige om delt foreldre ansvar, så i morgen er det hans tur.
I skrivende stund sitter jeg fortsatt med finkjolen på og blogger, men nå skal jeg finne sengen og gjøre meg klar for dagen i morgen. Da skal vi til en by jeg ikke klarer uttale navnet på, men som visstnok skal ha fine strender.
Snakkes

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar