tirsdag 30. juli 2013

Å vi maler og vi maler og det blir så fint og flott, når vi maler både hus og bil og kropp..

De siste ukene har det jo vært uvanlig pent vær, og det har vi brukt til å male huset. Nå er vi nesten ferdige, og jeg begynner å bli ganske lei, så derfor passet det i grunnen bra med en regnværsdag slik at det ble en liten malepause. 
For i tillegg til å male huset utvendig, har jeg i flere måneder hatt et prosjekt gående i kjelleren hos svigerforeldrene mine, og også det nærmer seg ferdig. Mer om det senere, poenget er at nå kjennes det i håndledd og skuldre at det har blitt mye maling i det siste, men jeg er overrasket over hvor fort og greit det har gått. 


Slik så huset ut før, og var egentlig ikke så malingsslitt, ihvertfall ikke overalt, men det var såpass lenge siden det var malt, at dette året fikk vi mannet oss opp og satt igang.



Har egentlig ikke kommet på hvor stooort dette huset faktisk er, men det vet jeg nå...
Som dere ser så har ikke luking stått øverst på prioriteringslisten min denne sommeren heller..


Jeg fikk overtalt de andre til å skifte farge, både på huset, og på vinduskarmene. Selv om dette jo medførte mer arbeid og flere strøk maling enn om vi hadde beholdt de gamle fargene.
Så; bort med det røde og frem med det grå!


Det var også deler av veggen i leiligheten som ikke var malt fra før, så her trengtes det ihvertfall.


Første strøk med ny maling, og det viste godt igjen. Nå maler vi med One fra Nordsjö, og hvis den holder det den lover er det 16 år til vi trenger male neste gang. Da er Emil 16 år, og trenger helt sikkert en sommerjobb:)


Et malingspann som falt ned fra taket forårsaket dette...Heldigvis er det vannbasert maling, og den går bort, det krever bare litt arbeid med skrubbing først...


Her er veggen tatt to strøk med Mountain Snow, mens vinduene i hovedetasjen er ferdig malte i fargen Mountain Stone, begge fra Nordsjö sitt fargekart. Jeg hadde her begynt på kjellervinduene, og det var et kronglete arbeid, trangt og støvete som det var nedi lysgraven.


Slik ser jeg ut etter en vanlig malings dag.. Jeg forstår ikke hvordan jeg klarer å grapse meg til så mye, når de andre som er med og maler nesten ikke har en enste flekk på seg. 
Men igjen, vannbasert maling går an å fjerne med vann, så da jeg la meg i badekaret sammen med en skuresvamp, var jeg god som ny etterpå :) 
Jeg skal legge ut bilder når vi er helt ferdige, og forhåpentligvis er ikke dette så veldig lenge til, bare litt småplukk igjen nå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar