tirsdag 2. april 2013

Barnerom - før og etter

Nå begynner det jo å bli en del måneder siden barnerommet var ferdig, men jeg har vært litt treig med å legge ut bilder. Grunnen til det er ganske enkelt at jeg ikke har hatt tid eller giddet å rydde der før nå slik at det i det hele tatt var noe å ta bilde av, ikke bare en haug med esker....
Men nå har Emil blitt så stor at han har flyttet inn på eget rom, og da måtte jeg jo få fingen ut og rydde. Derfor; nå kommer før og etter bildene av barnerommet:)
 
Utgangspunktet var dette;  et langt og smalt kjellerom som heldigvis var kledd, og hvor det lå eikeparkett på gulvet. Det er svogeren min som bodde her før som skal ha æren for det, sparte oss for en del arbeid der:)
Det første vi ( Magne) gjorde var å dele rommet i to siden vi trengte to soverom. Det innerste, der det ikke var vindu, skulle bli barnerommet.
 
 
 
Så da måtte vi jo til å sette inn vindu her også, og med god hjelp fra svigerfar og svogeren min var det også fort gjort. Det gjorde seg med et vindu her, barnerommet ble større og lysere.
Jeg malte tre av veggene med Light & Space fra Nordsjø, helt hvit, og på vindusveggen malte jeg med en blåfarge fra Norsjø favoritter, husker ikke helt hva fargen het, Light Ocean eller Tender Ocean, fint ble det i alle fall.
På en av de malte veggene hengte vi opp tapet, og den husker jeg heller ikke helt hva het, men den er kjøpt på T Lund, og kommer fra Casadeco. Det kommer også wallstickers i samme serie, så de hengte jeg opp på skyvedørene foran garderoben.
 

 
Her er vinduet på plass, men vi mangler listene.
 
 
På døren henger visdomsord om barn og foreldre som jeg fikk av svigerinnen min til babyshoweren min:)
 
 
Sparebøsse kjøpt i Skottland, og i kofferten bak er det kopp, tallerken og skål som Emil fikk til dåpen - med gårdsdyr på selvfølgelig:)




Her er rommet helt ferdig, vi har fått på plass lister rundt vinduet og sengehimmel, og Emil har begynt å bruke rommet. I hyllen står bøker jeg har kjøpt på Fretex, og det er slike jeg likte godt selv da jeg var liten, Gubben og Katten, Ole Brumm, og flere Disney bøker. Så får vi se om Emil blir like glad i bøker som meg:)

 
Garderobeskap med wallstickers på. Skapene kommer fra Ikea og er rett over to meter høye, og gir mulighet for lagring oppå. Akkurat nå er det mor og far som bruker skapplassen, Emil trenger ikke så mye skap ennå.
 

 
Her er klesskapet til Emil, og det har gjennomgått en ganske stor forandring etter at det kom til gårds. Dette er et gammelt skap som vi fikk av mormoren til Magne, og det så slik ut da vi fikk det;
 
 
 

Etter utallige (!) strøk med maling ble det tilslutt slik jeg ville ha det, men det måtte blod, svette og tårer til før jeg ble fornøyd. Har aldri malt noe før eller siden hvor det gule slår igjennom malingen slik det gjorde på dette skapet. Men det ble bra tilslutt. Jeg har brukt fem forskjellige farger, i tillegg til hvit, brukte jeg flere farger fra Norsjø favoritter, bla. Ligt, Soft og Tender Ocean, og en Oliven farge. (Jeg skrev det selvfølgelig ikke ned, så ikke arrester meg om det ikke er helt riktig. ..) Til slutt brukte jeg vanlige klistermerker kjøpt på Kreative hender på Ålgård. Manglet bare knotter til håndtak da bildene ble tatt, og de mangler fortsatt, 6 måneder etterpå...:)


 

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar