fredag 31. januar 2014

Da var vi i gang - første oppussingsprosjekt i 2014 er herved startet!

Som den tålmodige sjelen jeg er, så har jeg tatt dette med flytting og oppussing med stor ro, og da svigermor sa at alt var ryddet og klart på det som skal bli barnerom når vi overtar huset, var det såvidt jeg orket begynne å tenke på maling og tapetsering....
Eller ikke!
Jeg har selvfølgelig hatt planer for dette rommet lenge, og sto vel nesten klar med malerkosten før mine stakkars svigerforeldre hadde begynt å rydde..
Rommet er ganske lite, så det var faktisk problem å ta før-bilder, da jeg ikke kom langt nok bak til å få med hele rommet. Men dere får ihvertfall en anelse om hvordan det så ut før vi begynte å flytte ut skapene, rive tapet og tapetsere med veggfornyer.

Mørke skap fra gulv til tak stjal mye plass og lys i det lille rommet. 


Såvidt det var plass til en seng mellom skapene. (Disse skapene er nå godt plassert i en bod i kjelleren, og er geniale til oppbevaring av vinterklær og annet vi ikke bruker så mye. For gode til å kastes, men nå føler jeg de har gjort jobben sin som klesskap på barnerommet, og måtte vike plassen for noen mer moderne:)


Døren er i rødbrunt/oransje tre, og den skal også få noen strøk med malekosten etterhvert. Og så er det teppet på gulvet, og dette skal byttes ut med en fin og lys parkett i ask. Kommer mer om dette senere:)


Slik ser rommet ut sett fra gangen.


Inspirasjonen til barnerommet er denne pyjamasen til Emil. Synes fargene er så fine, og ikke alt for baby blå heller, de passer godt til en ettåring, og dessuten er jeg veldig glad i stjerner. 
Stjerner har vel vært trendy lenge, så jeg henger kanskje litt etter, men jeg har egentlig aldri brydd meg så mye om hva som er "in", og innreder med det jeg liker. Så nå er det altså stjerner.


Tok en sjanse og bestilte noe stoff fra Ebay, har tenkt å sy vimpler, små puter og annen pynt, og var spent på hvordan de passet i fargen sammen med pysjen, som altså var utgangspunktet for fargene på rommet. 


Og de passet jo perfekt sammen!


"Ja mor, dette trur eg varte bra!


Nå skal jeg ut å handle maling, så skal jeg se om jeg får somlet meg til å legge ut noen flere bilder av fremgangen ikveld. Hadde jo tross alt som mål i 2014 å blogge oftere, så det må jeg prøve å overholde:)
Snakkes.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar