onsdag 8. januar 2014

Stue - før og etter - del 1

Uff, det er nesten litt flaut å legge ut før/etter bilder av stuen nå som vi har bodd her i over et år, og vi snart skal flytte inn i en ny stue igjen..
Dessuten så har jeg litt prestasjonsangst over å vise disse bildene, med skikkelig dårlig kvalitet, særlig etter å ha sittet og sett på fantastiske blogger med nydelige bilder. 
Men, som med så mye annet, så er fotografering noe som må læres, og man blir bare bedre av å øve og øve. 
Så der datt det inn enda et nyttårsforsett, bli bedre til å ta fine bilder...
Å nå, over til stuen:
Dette var det vi begynte å jobbe med, en heller liten og trang stue med laminatgulv. Det første vi gjorde var å rive ned soverommet som var på siden, og på den måten fikk vi mye luftigere stue. 

                  
                  
                  

Så var det maling og tapet som stod for tur, og endelig kunne jeg værme å gjøre noe igjen. Jeg var jo rimelig høygravid på den tiden, og derfor var det ikke så mye jeg gjorde, annet enn å bestemme og male litt:) 

                     
                     

Det å fjerne tapeten var mildt sagt en grusom jobb, så den vil jeg helst bare glemme....:)





Så tapetserte vi en vegg, la nytt gulv, og fikk flyttet inn tingene og bodd her i ca tre uker før Emil kom til verden:)

Så etter bildene:





Jeg er ikke fornøyd med tv hyllen og løsningen der, men da vi skulle gjøre det rimeligst mulig så valgte vi å beholde de hyllene vi allerede hadde, og heller vente med å kjøpe nytt til vi kom inn der vi virkelig skal bo.. Hadde jeg kunnet velge, så hadde jeg valgt et skap som skjulte alt rotet, men som sagt, både økonomi og plass spiller inn, så da ble det som det ble...
Men resten av stuen er jeg kjempefornøyd med, og spesielt gulvet, som er Vinyl Comfort fra Golvabia, supert å holde rent, tåler både vilter hund og vilter unge uten at det blir skraper, og er faktisk veldig godt og lunt å gå på.


Amerikakofferten jeg kjøpte på bruktmesse, og kisten jeg fikk av farmor, og som en av mine forfedre har laget, nøyaktig hundre år før jeg selv ble født. Den er en kjær eiendel.

Jeg skal legge ut etter bilder av resten av stuen også, må bare få ryddet litt først, nå ligger det leker, papirarbeid og flyttelass og flyter overalt;)
Ha en fin kveld videre!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar