onsdag 13. juni 2012

Dag 3 - Eilean Donan Castle og vestkysten


Idag er dagen - jeg skulle endelig få se det slottet jeg har drømt om å få se siden første gang jeg vurderte Skottland som reisemål. Eilean Donan, Skottlands mest fotograferte slott. På kjøreturen mot vestkysten fikk vi se skiftende landskap, og noe av det som facinerte meg mest var hvor mye Rhododendron som vokser villt her borte.

Dette er første gang vi virkelig får se det skotske høylandet, og det var akkurat så storslagent som jeg hadde sett for meg. Elin er sjåfør idag også, og mannfolkene sitter i baksete og koser seg med øl.

Eilean Donan - fantastisk!



Welcome to my castle:)




Etter å ha besøkt slottet bestemte vi oss for å kjøre en annen vei tilbake til hytta, og valgte å legge turen om Isle of Skye, en av Skottland's vestligste øyer. Landskapet her var også nydelig, og vi har virkelig fått sett mye av landet på denne turen.

Glennfinnan Viaduct - broen som Galtvort ekspressen kjører over ( toget som Harry Potter kjører til skolen)

Vi kjørte forbi Glenfinnan Viaduct og stoppet for å ta bilder. Hjemme igjen på hytta grillet vi, men på grunn av utrolig mange og pågående knott og mygg måtte maten inntas inne i hytta. Etter litt tv og spilling var vi alle klare for senga. ( Som forresten er veldig kort, men ellers god:)
Snakkes i morgen:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar