onsdag 15. juni 2011

Framskapet - arbeidsprossessen


Det første jeg gjorde da jeg fikk framskapet i hus, var å skru det fra hverandre slik at det skulle bli lettere å komme til overalt med malepenselen. Så vasket jeg hele skapet først med salmiakkvann, og gikk over etterpå med helt rent vann.

Da skapet var tørt gikk jeg over alle kvistene (og det var mange), med vannbasert kvistlakk fra Norsjö. Denne lakken er overmalbar etter to timer, så jeg slapp å vente så lenge før jeg kunne begynne å grunne skuffene.

Jeg grunnet hele skapet med vannbasert heftgrunn i en brungrå farge. Så gikk jeg over med stearinlys på kantene der jeg ville at malingen skal løsne senere.


Da jeg var ferdig med grunning, gikk jeg over alt sammen med ekstra matt maling i fargen White Orchid fra Norsjö. Så var det bare igjen å tapetsere oppi skuffene, på hyllene og på innsiden av skapdørene. Alle flater med tapet fikk to strøk vannbasert lakk på seg for å bli mer slitesterkt. Det var litt av et arbeid, men jeg er kjempefornøyd med resultatet.








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar