fredag 6. mai 2011

Syskrin makeover

For en stund siden kjøpte jeg meg et syskrin på loppemarked, og siden det var trefarget og ganske kjedelig, så fant jeg ut at jeg måtte gjøre noe.


Først grunnet jeg med en gråbrun farge jeg ikke husker koden på i farten. Da det var tørt dro jeg et stearinlys over de stedene jeg ville malingen skulle løsne senere. Så malte jeg over med en matt hvitmaling, før jeg pusset over igjen for å få den slitte "looken". Oppi selve syskrinet la jeg tapetrester og servietter, som jeg lakket over for bedre holdbarhet. Resultatet ble jeg veldig fornøyd med, og jeg har fått flere henvendelser om jeg kunne tenke meg å gjøre det samme med andres syskrin.
Derfor begynte jeg idag å fikse på syskrinet til en kollega.
Først pusset jeg lett over med et fint sandpapir, og så vasket jeg vekk alt støvet. Da det var tørt grunnet jeg med Inova Xtra matt fra Nordsjö i fargen s6005-y50r. ( Denne malingen er egentlig ikke en heftgrunn, men siden vi hadde boksen stående i den rette fargen, ble det til at vi brukte den. Synes den vanlige heftgrunn v dekker mye bedre enn denne malingen gjør.)
Før arbeidstiden var over fikk jeg tid til å male med heftgrunn oppi de forskjellige boksene, slik at det er tørt til i morgen, og jeg kan fortsette arbeidet:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar