fredag 6. mai 2011

En ny begynnelse..


Nå var tiden inne for en ny begynnelse, både når det gjelder bloggen, og når det gjelder livssituasjon.
Min mann og jeg har en stund snakket om å overta gården både etter hans foreldre, og hjemgården min. Til nå har dette vært mest snakk, men igår var
vi på første møte med rådgiver som skal hjelpe oss å gjøre dette mulig. Det var veldig interessant og spennende, men samtidig mye nytt å sette seg inn i.
Jeg skal være den første til å innrømme at jeg ikke kan så mye om gårdsdrift, selv om jeg jo har vokst opp på gård. Tidligere var det liksom aldri aktuelt å bli bonde, men ettersom jeg har blitt eldre, har jeg fått andre verdier i livet.
Så nå fremover blir det mye planlegging å tenking, både når det gjelder tid for overtagelse, og når det gjelder hvor vi skal bo. Har nemlig det luksusproblemet at det er flere aktuelle hus, så dette blir en spennende tid:)

Her er først et bilde som viser hjembygda vår, Gjesdal. På neste bilde er det hjemgården til Magne i fremgrunnen, og helt i bakgrunnen kan dere såvidt se taket på den røde låven på hjemgården min. Vi gikk nemlig ikke så langt da vi fant hverandre, og gårdene ligger kun 5 minutters gåing fra hverandre. Det er derfor det passer så godt å overta begge to:)

(Bildene er tatt i vinter, skal se om jeg får tatt noen nye bilder snart, for det er om våren det er aller vakrest her.)

Vi snakkes senere, nå er det avgårde på jobb.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar