torsdag 24. juli 2014

Vaskerom, før og etter

Jeg har alltid ønsket meg et godt vaskerom, og før vi pusset opp leiligheten, trodde jeg lykken var bad og vaskerom i ett. Det var det ihvertfall ikke, for det ble så mye rot og støv på badet, og rommet ble mer vaskerom enn bad. Derfor gledet jeg meg mye til å lage til vaskerom i kjelleren i huset. Her var det vaskerom fra før, men absolutt forbedringspotensial, så jeg satte igang med malepenselen. 

To av veggene hadde trepanel, mens de to andre var ubehandlede betongvegger.





Siden vi ville gjøre det så enkelt og rimelig som mulig, så var det ikke snakk om å kle inne hverken vannrørene eller varmtvannsberederen. Løsningen ble derfor å male de i samme fargen som veggen for å få de til å forsvinne litt. 
Gulvbelegg valgte vi derimot å bruke penger på, for ubehandlet betonggulv som det var fra før, var uaktuelt med tanke på renhold. 
Siden vi snart skal igang med å pusse opp hovedbadet, har vi behov for en dusj som vi kan bruke mens opppussingen foregår, så derfor satte vi inn dusj på vaskerommet. Var på IKEA å kjøpte kjøkken benkeskap, og benkepkaten fant vi på Coop Extra på Ålgård. Nå har jeg masse god brette plass, stang i taket gir plass til å henge opp skjorter og bluser, og snor på veggen er fin til å henge enslige sokker. Kjempefornøyd med vaskerommet, og herlig å endelig ha et sted å samle alt klesvasken på, for det er bare å se i øynene, at med en aktiv gutt som lever for å være ute, og som bor på gård i tillegg, at klesvask vil det alltid være nok av:)







Har brukt vanlig veggmaling på alt, 40 glans, i fargene hvitt og sort ( S 9000-N)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar