torsdag 26. juni 2014

Danmark dag 4 - Strand og badeland

Idag reiste vi ned til stranden rett etter frokost. 
Det vil si, først gikk vi i butikkene og ordnet med badeklær til mannfolkene siden de ble glemt i bade landet vi var i her om dagen, og så måtte vi få tak i arm ringer og badering til Emil.


Nede på stranden blåste det så mye, og var for kaldt til å bade, så vi nøyde oss med vassing og graving i sanden. Største sandkassen Emil har sett!! Mei gand, mei gand!! ( meir sand) 


Gravemaskinen var selvfølgelig med:)



Mens Emil sov så fikk jeg og Magne solt oss i hagen. Skyfri himmel og vindstille, herlig!!


Etter hvilen til Emil reiste vi til Blåvand, en god halvtime fra hytta.
Her var målet badeland. Jeg synes å huske at jeg skrev noe i et innlegg fra USA turen for noen år siden at jeg håpte den dagen jeg fikk unge, så fikk jeg samtidig en lekekamerat i badeland.
Og, tada! Emil er like glad i å bade som meg, og han hev seg på magen med hodet først i barneskliene. 
I de større skliene satt han i fanget vårt, og det var latter fra vi startet og til vi plasket uti på slutten.
Svømmering var tingen, og Emil svømte helt selv når han fikk på den og armringer.
Vi var uti til vi var helt skrukkete, og koste oss like mye alle tre.


Blåvand var et koselig sted!


Kjøpte meg nytt do skilt idag:)


Var naturligvis ikke så lett å få tatt bilder inne fra badelandet,men her er noen bilder fra turistbrosjyren. Ganske stilig laget til, med grotter, skliene og boblebad.
Nå står grilling for tur, og så blir det nok en rolig kveld med tv, strikking og lesing:)
Snakkes:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar