onsdag 26. februar 2014

Jeg ser stjerner!

Nå er jeg snart klar til å vise bildene av det ferdige barnerommet som både jeg, Magne og Emil er svært fornøyde med, men i mellomtiden viser jeg en snik titt på to av veggene.
Jeg vurderte først å tapetsere med en søt barnetapet, men siden dette er et rom som er ment å skulle brukes til andre eventuelle barn, som da altså kan bli jenter, så ville jeg ikke spandere så mye penger på disse veggene, da jeg risikerer å måtte skifte til en mer jentete farge senere. ( Ikke at jeg MÅ skifte farge om vi en gang får en jente, men jeg kommer nok helt sikkert til å ha LYST til å skifte, siden jeg er så glad i å male..) Men, nok om det, tilbake til veggene.

Her er fargene jeg endte opp med, inspirert av den blå ulldressen til Emil som jeg viste tidligere. Jeg har brukt litt forskjellig type maling, og fem forskjellige farger, alle i samme "farge" bare med ulike mengder hvitt og sort i seg.
Fargene er som følger;
S 1040-R80B,  S 2040-R80B,  S 3040 R80B, S 4040- R80B, og S 5040-R80B.

Dette er blå farger som har litt rødt i seg, og jeg var redd de skulle bli lilla på veggen, men jeg ble kjempefornøyd, og disse fargene er ikke så barnslige som baby blå, noe jeg ville unngå da Emil tross alt ikke er en baby lenger.



Jeg printet ut mal på stjerner fra pc en, tegnet de over på stiv kartong, og satte igang. Og dette var tålmodighetsarbeid!!


Tegnet først rundt stjernene med en fargeblyant, og så malte jeg stjernene i forskjellige farger innforbi strekene. Og her ble det en del stygge ord, for det var ikke alltid like lett å male en rett strek. Men å som jeg er ferdig så er jeg kjempefornøyd, og selv om noen stjerner er litt skjeve, gjør ikke det så mye, de er tross alt håndmalt:)


Her hadde jeg malt de første stjerne. (Beklager dårlig bildekvalitet, mobilbilder....)


Ferdig med en vegg.


Her er begge veggene ferdig, og døren har fått x antall strøk hvitmaling på seg. Dørhåndtaket skal på sikt skiftes ut, men det blir ikke før vi flytter inn og kan male gangen utenfor. 


Kjekt med hjemmelaget "tapet".

Snakkes:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar