tirsdag 16. oktober 2012

Ufo'er og halser

Mammapermisjon når en enda ikke har blitt mamma er egentlig ganske triste greier, særlig for en som er født rastløs... Men det har også sine positive sider, og selv om jeg er veldig spent på å treffe den lille blindpassasjeren min, så nytter jeg tiden til å få ferdig både nye og gamle hobbyprosjekt.
Det er nok mest av sistnevne, Ufo'er, altså såkalte uferdige prosjekter..
Jeg har slitt med Carpal Tunnell syndrom, som førte til at hele høyre hånden dovnet vekk, og på det verste kunne jeg ikke spise med den engang, langt mindre hekle eller strikke. Nå har den mirakuløst nok helbredet seg selv, og etter to uker med total håndarbeidstopp var motivasjonen på topp da plagen gikk over.
For tiden sitter jeg i sofaen og bare slapper av, for på grunn av høyt blodtrykk og mulig svangerskapsforgiftning, har jeg fått streng beskjed av legen om å ta det med ro. Heldigvis trives jeg stort sett i mitt eget selskap, og mangler heller ikke på arbeid.
Den første Ufo'en jeg gjorde ferdig var en rosa flettestrikket hals jeg begynte på i fjor. Den ble ferdig på to dager, og da gav jeg den til min lillesøster Gøril. Hun er så sporty at hun stiller opp som halsmodell for meg:)


 
Den neste halsen heklet jeg i fjor og gav i bursdagsgave til Gøril, og siden jeg ikke har vist bilde av den før nytter jeg annledningen når jeg har en så fin modell for hånden:)


 
 
 
Nå har jeg funnet frem flere Ufo'er, og så får vi se da, hvor mange jeg får gjort ferdig før babyen melder sin ankomst:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar