mandag 30. juli 2012

Gang - før og etter

Etter en intens uke med oppussing av kjøkken, fant vi ut at vi likesågodt kunne ta gangen med det samme, siden han som bor her uansett skulle være borte en uke til. For det var jo bare en liten gang, må jo gå fort.... Den gang ei! Dette var utgangspunktet;


Mørke lister rundt dørene, gule eikedører, gul tapet på veggene, et trist sikringsskap, og kirsebærlaminat på gulvet.



Gangen fremsto som trang, og vanskelig å holde ryddig, men jeg hadde hatt planen klar lenge, så vi brettet opp armene og satte i gang. ( Legg forresten merke til brystningspanelet på veggen til høyre. Dette måtte vi også rive ned.)


Nedrivingen har begynt


Siden jeg er litt ute av drift for tiden, så var det min oppgave å gjøre de "enkle" tingene, som grunne og male dører og lister, mens Magne måtte ta seg av de tunge tingene.
Men det var neimen ikke lett å male listene, for etter et strøk grunning og to strøk med maling oppdaget jeg til min gremmelse at det gule i treet fortsatt viste igjennom. Da måtte jeg få tak i sperregrunn, og brukte Isomat V fra Nordsjö. Det var effektivt, så etter antall strøk er nå listene endelige hvite.


Man kan skimte den opprinnelige tapeten fra 70 tallet etter at vi hadde begynt å rive ned den gule tapeten.



Slik er det ferdige resultatet, og jeg er storfornøyd! Dørene er malt hvite, det samme er den triste, grå sikringsboksen.


Garderbeskap fra Ikea på den ene veggen gjør det enklere å holde den lille gangen ryddig, samtidig som speilene er med på å forstørre rommet.


Hjemmelaget skohylle og knaggrekke til de tingene vi bruker mest.


Nytt gulvbelegg gjorde også sitt til å heve standaren.


Tapetet er fra Osborne & Little, heter Groove Garden, og kan kjøpes hos oss på Interiørfaghuset T.Lund:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar