mandag 17. oktober 2011

Testing testing - Decomax Spraymalinger

Siden sist så har jeg gått igang med et mer eller mindre omfattende prosjekt, nemlig å pusse opp stuen. Og da pleier det som regel å balle på seg. Så det som begynte med å skulle tapetsere en vegg, er nå blitt total fornyelse av hele stuen.... (Godt jeg har en tålmodig mann..) Det første som fikk gjennomgå var to plastbokser fra Ikea. Disse passer perfekt i expedit hyllene mine, og planen er at de skal romme dvd'er som ellers står og samler støv. Og siden jeg jobber på et sted hvor jeg daglig går rundt forskjellige produkter, hender det trangen til å prøve noe nytt blir for stor. Så idag tok jeg med meg tre forskjellige spraybokser fra Decomax; en primer, en sølvspray og en med felglakk. Tanken var å grunne med Decomax Primer for å få bedre vedheft for senere behandling. Så med enorm tiltro til egne værvarsler begynte jeg å spraye ute i hagen i Oltedal. Det gikk to minutt, og så begynte regnet å falle...




Men siden jeg var så ivrig og så godt igang, kunne jeg jo ikke gi meg med dette. Løsningen ble å reise til Gjesdal og fortsette sprayingen inne på låven der, langt borte fra regn og vind.





Den sølvsprayen jeg hadde fått med meg hjem var det noe galt med, så vidt det kom ut noen dråper. Fikk da tilslutt til å dekke ihvertfall fremsiden på boksen sånn noenlunde. På bilde ser det jo skikkelig fint ut til og med.


Men da jeg kom ut etter å ha latt det tørke en stund, så jeg at det kunne virke som om sølvfargen hadde reagert med primeren, og delt seg litt. Så hva gjør en utålmodig sjel da? Sprayer med glitrende felglakk og håper på det beste... Så får jeg se i morgen når jeg reiser innom etter jobb, og ser det endelige resultatet, om det er noe jeg kan bruke, eller om jeg må vente(!) de få dagene det tar å få tak i ny sølvspray...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar