mandag 10. oktober 2011

Oppsummering av helgen

Siden dette var en jobbehelg begynte ikke helgen for min del før kl 14.00, da jeg var ferdig på jobb. Etter å ha hentet en pakke fra stoff og stil på posten, samt vært innom Gjestal Spinneri for å fylle opp lageret mitt med ullteppe garn var jeg klar for en kreativ helg.


Men siden lørdag var noe av det nærmeste vi kom en sommerdag dette året fant jeg og cowboyen min ut at vi skulle ta en tur i Haugamorkå. Nydelig vær og nydelig utsikt, for utenom Gjesdal (såklart) er det ingen steder som er vakrere om høsten enn Ravndal og Haugamorkå!



Men siden lørdag var noe av det nærmeste vi kom en sommerdag dette året fant jeg og cowboyen min ut at vi skulle ta en tur i Haugamorkå. Nydelig vær og nydelig utsikt, for utenom Gjesdal (såklart) er det ingen steder som er vakrere om høsten enn Ravndal og Haugamorkå!

Da jeg hadde fått mannen bort til en kamerat var jeg klar for litt kvalitetstid med symaskinen og heklenålen. Jeg ble jo nettopp ferdig med lappeteppet av restegarn, og siden jeg ikke klarer å sitte i en sofa uten å ha noe i hendene har jeg nå begynt på et nytt teppe i rosa og grå farger. Dette er den samme oppskriften som jeg har brukt på teppene til mor og svigermor, bare at jeg har lagt til en ekstra farge, slik at hver sirkel blir litt større. Altså blir teppet ganske stort når det er ferdig.





Pakken jeg hentet på posten var full av chenillestoff og mønster på en kjole jeg skal prøve å sy. Man lærer så lenge man lever heter det, og det stemmer veldig godt. Visste dere foreksempel at fleece stoff smelter når det strykes? Vel, det vet ihvertfall jeg nå! Og chenille er veldig vanskelig å sy slik at det blir en rett kant som ikke bølger seg. Vel, jeg kom ikke så mye lenger enn å sy ferdig lommene og hetten, for det er dessverre ikke ubegrenset med timer i en helg. Har også hundre andre prosjekt liggende å vente, så egentlig har jeg ikke tid til å sove.



Tuva er som alltid med meg der jeg er, og hun har med seg bamsen sin. Den lever et hardt liv, men jeg er glad det er en bamse som får gjennomgå nå, og ikke skoene mine lenger.
Sånn fortoner en vanlig helg seg i det Gjesdalske/Idlandske hjem:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar